eugenie.reismee.nl

So long, farewell..

Beste lezer,

Voor het eerst van de andere kant van de wereld m'n blog aan het schrijven! Span de verwachtingen alsjeblieft niet te hoog. Ik heb een jetlag van hier tot voorbij Sydney (ongeveer 5 uur slaap in twee dagen) en geloof me dat iseen heel eind.

Tongue out
Afgezien daarvan voel ik me uitstekend. Heb me zojuist even kunnen opfrissen in het hostel. We zijn allerlei zaken aan het doornemen. Een van die dingen is de aanvraag van een nieuw nummer dat ik hier waarschijnlijk morgen online zet.Op dit moment kan ik niet met m'n eigen telefoon bellen, want de hele internetverbinding van m'n telefoon functioneert niet. Ik kan dus ook niets ontvangen van jullie.

Maarja dat is even de zakelijke kant van wat ik beleef op dit moment. In eerste instantie wou ik eerst een stukje schrijven over de belevenissenin Hong Kong. De reis er naartoe is spoedig verlopen. Daar aangekomen werden we opgehaald door een Hong Kongse damedievoor de reisorganisatie werkt.Eerst een uur in de stadsbus naarhet hotel toe. Het was eigenlijk niet echt een hotel.Het maar netgroot genoeg.Ik heb gauw een schietgebedje gedaan dat er geen brandzou uitbreken, want de brandvoorschriften zijn hier duidelijk anders.. ahum.We konden ons toen voor 200 Hong Kong dollar opgeven voor een tour die om 1 uur zou beginnen en zo'n 5 uur zou duren. Van de negen anderen in de groep ging ik met twee meiden die tour doen. Voordat we gingen heb ik nog even kunnen slapen. Ook al is het lawaai van de stad niet echt uit m'n oren weggeweest. Ik voelde me wel wat beter daarna.

We hebben eenBoeddhistischetempel bezocht met heel veel wierook. Daarna gingen we met een kabelbaantje naar een uitzichtspunt over de stad. Het is er trouwens warm (!) 27 graden en broeierig. Daarna nog een boottochtje gemaakt in de haven. Vervolgens een chinees juweliers bedrijf bezocht (waar ze ons sieraden probeerden te verkopen) en tenslotte een Chinese markt bekeken. Pas tegen 4 uur lokale tijd merkte ik hoe zwaar de reis eigenlijk op me drukte. Het was steeds in en uitstappen. Ik ben een paar keer kort weggeweest in de bus. De reisleider heeft geen seconde z'n mond gehouden over de stad dus dat zorgde voor hazeslaapjes. Tegen de avond gingen al die reclameborden aan en dan is Hong Kong echt spectaculair mooi! Op de terugreis in de bus naar de luchthavennog even van de stad met al z'ninwoners kunnen genieten. Toen weer de volgende vlucht gemaakt.

Bij de landing kon ik het Opera House al zien liggen. We werden opgehaald door twee aardige meiden van de organisatie. We zijn voordat we naar het hostel gingen nog even een plaatje wezen schieten van het Opera House. Voor mij het enige teken op dit moment dat ik echt aan de andere kant van de wereld zit. Is toch wel raar hoor! Nu zit ik hier in het hostel achter een computer. Wat lijkt de wereld dan weer opeens klein.

Undecided

Liefs

P.s. uploaden van foto's gaat nogal traag hier vindt je er alvast een paar:

http://picasaweb.google.com/104357324269532624557/AlbumZonderTitel#

Reacties

Reacties

Marijke

Lieve Eugénie,
Wat fijn om wat van jou te horen ! Je zult bekaf zijn, maar uit je verhaal begrijp ik ook dat je echt hebt genoten van je bezoek aan Hongkong. Heb de foto's bekeken; op de foto zag je er goed uit, maar hij was dan ook niet van dichtbij geschoten :-) !! Hoe is de groep waarmee je deze week nog optrekt ? Ben heel blij te horen dat je goed bent aangekomen, en het zal ook onwerkelijk zijn dat je aan de andere kant van de wereld zit. Het is wel heel fijn dat we op deze manier met elkaar kunnen communiceren en je reis te volgen.
Hier is alles oké. Het weer in Nederland is tot op heden lekker, maar dat gaat veranderen. Jij ontkomt aan de herfst en de winter, heel slim gedaan; jij hebt gewoonweg een heel jaar zomer wat je te wachten staat.
Ik denk veel aan je, en ik kijk al weer uit naar het volgende bericht.
Heel veel plezier, liefs, mede namens Aat,
Marijke

Pieter

Lieve Eugénie,
Een onwerkelijk idee dat je nu "down under" bent. Wat fijn dat je reis goed is verlopen. Ik hoop dat je nu even wat rust kunt nemen en je jet lag kunt verwerken. Wandelingen en yoga kunnen ook goed helpen. Ik zag dat je in HK met de kabeltrein bent geweest. Ik heb op diezelfde plek ook gestaan! Wat een hectische stad, vind je niet? Het wordt wel het New York van de Far East genoemd. De komende dagen maar eens even lekker bijkomen. Ik ben heel benieuwd naar je vervolgverhalen. Nogmaals een geweldige tijd toegewenst en heel veel liefs van paps en mams. Likjes van Bibi (die is net naar de trimsalon).

j.v.r.

Lieve Eugénie,

Gezellig je verhaal te lezen het is een lange reis
geweest, begrijpelijk dat je moe was.
Hongkong heeft toch wel indruk op je gemaakt.
Leuk dat je van het vliegveld op gehaald werd.
Eugénie geniet van alles.

liefs j.v.r.

Matthieu

Hallo Eugénie!

Wat leuk om je verhaal te lezen en wat heb je al veel beleefd! Sinds dinsdag heb ik veel aan je gedacht, vooral aan zaken als hoelaat je aankomt/vertrekt (dat dan weer terugrekenen naar NL-tijd) en boven welk land je nu zal vliegen. Wat fijn dat je nu gezond en wel bent aangekomen in Australië. Het zal wel even duren voordat je helemaal over die Jetlag heen bent. Ik wens je een geweldige tijd toe en lees met veel belangstelling je berichten.

Liefs vanuit Wageningen,

Matthieu

Louise

Heej Eugénie!!

Echt super om te horen dat je het nu al zo goed hebt in Australië. Ik hoop dat je een geweldige tijd tegemoet gaat en dat je heel erg veel van het land zal gaan zien.

We spreken elkaar vast nog wel een keertje (A) Op de één of andere manier :p

Liefs.
Louise

Oma.

Lieve Eugenie, Gelukkig ben je goed aan gekomen wat een lange reis Gezellig om nu ook je reis verhaal te kunnen lezen. Ik wens je veel plezier , maar eerst lekker uitrusten. Leuke foto ,zo ver weg. Ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Liefs Oma.

Eline

Ha eus!

Wat leuk om te lezen dat het je bevalt! Dat zal zeker wel heerlijk zijn, geen gestress voor school :)

Als ik al die verhalen zo lees krijg ik ook de kriebels, haha. Meid, geniet ervan, doe voorzichtig daar en plaats maar snel een volgend berichtje van al je belevenissen!

Liefs

dirk loffelt

hi eugenie, wat leuk dat je ons ook een verslag van de reis hebt gestuurd. fijn dat alles zo goed in elkaar paste en dat je tot zover veel plezier hebt van de reis. we hebben nog niet alles bekeken want dat is teveel van het goede voor oude mensjes. wij kijken uit naar het vervolg van jou reisverhaal. groetjes van martha en dirk,

Janny

Lieve Euqenie
Meissie fijn dat je goed bent an gekomen Maar wat heb jij al veel mee gemaakt zeg!
Maar jij heb gelukkig zon
Goed smeren hoor!!Allemaal zo leuk dat we jouw zo op deze manier kunnen volgen wat je zo allemaal mee maakt
Je schrijf zeker voor je zelf toch ook alles wel op in een dagboekje om te bewaren voor later dat is leuk hoorAls je dan alles zo weer terug kan lezen Meissie pas goed op je zelf En ik kijk uit naar je volgende avondtuur wat je weer allemaal te vertellen hebt!

Liefs Janny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!