eugenie.reismee.nl

Tot ziens Australie (snik)

Lieve mensen,

M'n laatste dag hier is inmiddels werkelijkheid geworden. Morgen om 11:45 vlieg ik naar Nieuw Zeeland voor het laatste deel van m'n reis.

Jaja weer terug in Sydney.. heel gek om alles weer terug te zien. En ook leuk om Anouk weer terug te zien (samen met Pieter een van m'n reisgenootjes aan het begin) Alles is weer opz'n plaats. De afgelopen week heb ik ervaren als afscheid van Australie.. pas hier voel ik goed hoeveel er is gebeurt.

Het is ook wel grappig want ik zit weer in het hostel waar ik ooit als 'backpackers-groentje' binnenkwam. Aan tafel luister ik mee met al die Nederlanders (Is Nederland leeggelopen ofzo? :p) die elkaar onzekere vragen stellen over het backpacken nou eigenlijk in z'n werk gaat. Haha er komen weer allerlei herinneringen boven.. Ik doe gewoon alsof ik het niet hoor, want als er een ding is dat ik hiergeleerd heb is dat je backpacken niet leert door veel vragen te stellen. Je moet het gewoon doen! De beste ervaringen zijn de meest onverwachte.

Mam is ondertussen goed en wel in Dubai aangekomen, we hebben vanmorgen even met elkaar gekletst. Vandaag ga ik beginnen met souvenirs verzamelen en gaat de Australische bankrekening op slot. Vanavond ga ik met Leoni (lieve meid die ik eerder in Melbourne ontmoet heb) nogde stad in.Voor nu even genieten van de koele State Library die mij zo heerlijk van gratis internet voorziet.

Officieel kom ik hier nog een dagje terug op negen februari. Het wasniet mogelijk meteen door te vliegen naar Hong Kong. Dus ik kan met zekerheid zeggen: 'Tot ziens Australie!' (de westkust wil ik ook nog een keerzien, helaas is een dagje net iets te kort....!

Tongue out
)

Liefs,

Eugenie

Reacties

Reacties

Pap

Lieve Eugénie,
"Partir, c'est mourir un peu..." Dat geldt voor het normale leven in enigerlei mate, maar ik vermoed dat je als backpacker dat wel helemaal leert... Steeds sneller en gemakkelijker je weg vinden, nieuwe contacten leggen om al weer gauw afscheid nemen. Wat is fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad daar! En dat je ook zelf beleeft hoe snel je daar je een plekje onder de zon hebt veroverd. Morgen op weg naar het volgende avontuur. Mam hebben we gisteren naar Schiphol gebracht voor de vlucht naar Dubai. Op dit moment vertrekt de vlucht naar Auckland. Wat een enig vooruitzicht, zowel voor jou als voor haar, om elkaar helemaal aan het andere einde van de wereld weer te zien. Graag wens ik je nog een fijne dag in Sydney en voor morgen een hele goede reis naar Nieuw Zeeland. Liefs, pap

Marijke

Lieve Eugénie,
Ja, dat zal je aan het hart gaan, denk ik, om Australie te verlaten. Je hebt er zoveel beleefd, gezien, mensen ontmoet. Wat grappig dat je nu in hetzelfde hostel zit, maar wel als een ander mens, gegroeid door de ervaringen en inmiddels als ervaren backpacker. Gezellig dat je je oude reisgenootjes weer hebt teruggezien. En dan morgen naar Nieuw-Zeeland om je moeder in de armen te sluiten. Dat zal vast heel fijn zijn, om samen met haar je laatste weken te beleven.
Als je weer terug in Nederland bent, dan hoop ik je gauw een keer te zien om je verhalen en belevenissen te horen. Onvoorstelbaar hè hoe snel de tijd gaat, dan zijn we bijna zes maanden verder en ga je weer aan een nieuw avontuur beginnen. Maar m'n email zal weer saai worden :-) want van jouw berichten uit dit verre prachtige land heb ik enorm genoten en en ik keek ik ook altijd naar die humoristische verslagen en mooie foto's uit.
Lieve meid, nog heel veel plezier, groet je mams van mij, liefs en fijne weken gewenst,
Marijke

Matthieu

Lieve Eugénie,

Het zal wel even raar voelen om afscheid te nemen van Australië. Onvoorstelbaar zoveel als je hebt mogen zien. In het begin was je nog van plan om eerst naar het zuiden te gaan. Maar goed dat je uiteindelijk toch anders besloten hebt, lijkt me geen pretje om nu uit het noorden te komen. Nu zit de reis voor wat betreft Australië erop, vind je niet dat de tijd ontzettend snel is gegaan? Vier maanden is per saldo toch niet veel als je zoveel ziet, meemaakt en zulke enorme afstanden moet afleggen om ergens te komen.
Voor morgen een hele goede reis toegewenst en veel plezier in Nieuw-Zeeland,

Liefs

j.v.r.

Lieve Eugénie,

Ja het is nu aftellen, de weken die nog resten zullen
een andere manier van backpacken zijn dan voorheen.
Gezellig nu met je moeder op pad dat is toch wel
apart, samen winkelen in éé'n van de plaatsen in
Australië bijna niet te geloven maar het is wel zo.
Veel plezier en voor beiden een lieve groet. van j.v.r.

Eline

Ha meid!

Ja, nu zit het er echt bijna op he. Ik weet nog zo goed, dat je het er vorig jaar op het Ichthus steeds over had. En nu is het bijna voorbij!

Het is denk ik een ervaring geworden die je niet had willen missen? En al bedacht wat je straks gaat doen, als je weer veilig op Hollandse bodem staat?

Geniet nog even van je laatste dagen als echte wereldreiziger, en natuurlijk heel veel plezier met je moeder! Het is wel ontzettend leuk om een beetje te kunnen laten zien waar jij bent geweest. Want foto's is natuurlijk zo ontzettend anders dan de werkelijkheid;)

Meid, ik hoop je snel weer te spreken via hyves! Dan kun je tenminste een krabbel terug sturen. Haha.

Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!