eugenie.reismee.nl

Auckland :)

Lieve allemaal,

Ze is Australie uit en Nieuw-Zeeland in. En ook de manier waarop is zeker de moeite hier even te vermelden.


De laatste dagen Sydney stonden in een teken van afscheid en een nieuw begin. Een thema dat telkens weer duidelijk terugkeert met reizen. Mijn vlucht naar Auckland stond gepland om 11:45. Ik had moest dus al redelijk vroeg op de luchthaven zijn die dag. Het was lekker druk op de luchthaven: eerst een uur in de rij gestaan om in te checken. Eenmaal bij de balie werd mijn ticketnummer niet gevonden. De vrouw achter de balie zei dat ik boven naar het kantoor van Cathay Pacific moest gaan om dit op te vragen. (Ik had via Cathay m'n vlucht bij Quantas naar Nieuw-Zeeland geboekt.) Ik dus naar boven en ticketgegevens weer naar dezelfde vrouw gegaan. Ook ditmaal niets gevonden.Vervolgens ging ze zelf naar het kantoor van Quantas.. ondertussen tikken de minuten weg, terwijl ik niet zo goed begreep wat er nou moeilijk gedaan werd. Uiteindelijk bleek, dat toen ik een paar dagen daarvoor mijn ticket naar Nederland telefonisch gewijzigd had, ook al m'n vluchten van en naar Nieuw-Zeeland met Quantas geannuleerd waren.

Ik had dus geen ticket!

Surprised
Het werd me meteen verteld dat de vlucht niet meer gehaald kon worden en dat ik misschien niet eens op dezelfde dag kon vliegen. Ja, toen brak de paniek uit. Met betraande oogjes heb ik sms'jes naar mammie gestuurd en naar pappie (Ik moet er best zielig uitgezien hebben
Frown
) gebeld dat ik m'n vlucht gemist had. Gelukkig heb ik mezelf weer herpakt toen bleek dat ik toch de avondvlucht kon halen. Na zo'n zeven uur vertraging en twee keer die lange rij bij de incheckbalie was het eindelijk zover. De vlucht was erg goed. Maar eigen schermpje en de hele mikmak was alles dik voor me kaar. Op de luchthaven goed en wel middernacht aangekomen en meteen met de taxi door naar het hotel. M'n telefoon was leeg en beltegoed op en ik voelde me precies zo. Bij het hotel zag mam mij meteen en opeens voelde ik een vertrouwd paar armen om me heen. Al met al een hele en aparte ervaring, die ik niet snel meer zal vergeten.

Het werd tijd voor een slaapje in ons KINGSIZE bed! Toen miste ik m'n hostel wel hoor. :p Helemaal geen veren in je rug, of scheve, vieze matrassen. We moesten het doen met een minibar, super schone badkamer (en piccolo)

Tongue out
. Je raad het al: die overgang viel zwaar.

Inmiddels is alles weer heel vertrouwd. We hebben de eerste dag door Auckland gewandeld en de eerste Maori gespot. Voor vijf dollar kon je met een Maori al neuzende (dit is de manier om te begroeten) op de foto. Misschien was het de jetlag of de korte nachtrust, maar gek genoeg waren zowel mam als ik niet geinteresseerd. Komt vast nog wel. :p

Later hebben we de Sky Tower beklommen met de lift. (erg indrukwekkende prestatie he

Wink
) Op de bodem van de lift hadden ze een raampje gemaakt. En ook boven kon je deels over glas lopen. Wat een raar, half misselijk gevoel gaf bij mij. Het uitzicht was wel heel mooi.

De volgende dag hebben we de auto opgehaald en zijn we naar Paihia gereden, waar ik nu dit blog zit te typen. Het is een rustig kustplaatsje dat door de mist een mysterieuze sfeer heeft. Het is me ook duidelijk geworden dat links rijden er niet meer inzit deze vakantie (want dat is het toch wel). Ik moet 21 zijn willen ze mij die uberhaupt een auto toevertrouwen. Voorlopig ben ik hier gedegradeerd tot navigatie-systeem. Kaartlezen wordt mijn nieuwe hobby geloof ik. Het is allemaal wel best.

Vindt het nu wel weer genoeg. Liefs voor jullie allemaal. Hou vol met die kou over drie weken is het weer warm. (want dan ben ik er weer.

Cool
)

Eugenie

Reacties

Reacties

Pap

Lieve Eugénie,
Wat een spannende reis.... Maar eind goed al goed! Heel veel plezier daar!

Wil

Hoi Rietje en Eugenie,
Spannend allemaal! maar nu kunnen jullie lekker uitrusten en genieten! Veel plezier! Groetjes vanuit een regenachtig Driebergen.

Marijke

Lieve Eugénie,
Oh, wat moet ik toch lachen om jouw verhalen en wat had ik het met je te doen, toen je over je reis naar NZ vertelde. Wat zul je je moe en ongelukkig hebben gevoeld, want is er dan fijner als daar de armen van je moeder zijn? Meid, wat heb jij toch een schrijverstalent, en wat heb je een gevoel voor humor.
Heerlijk dat jullie nu met z'n tweeën zijn; ik kan alleen maar zeggen: heel veel plezier, geniet ervan (onnodig te zeggen lijkt me) en ik kijk uit naar jullie volgende verhalen.
Het wordt wel tijd dat de warmte ons toekomt hoorrr... :-) :-) .......
Liefs,
Marijke

Matthieu

Hey Eugénie,

Fijn dat je goed bent aangekomen in NZ. Maak er een mooie tijd van!
Liefs

Milou

Hee,

Wat vervelend dat het zo gelopen is met dat ticket! Gelukkig is het allemaal goed gekomen :)
Veel plezier samen de komende tijd!

Liefs

j.v.r.

Lieve Eugénie,

Wat eeb pech met je ticket maar na veel heen en
weer geren werd de oorzaak duidelijk.
Ik kan me zo voorstellen hoe of je je gevoeld hebt.
echt verlaten. Gelukkig was de telefoon er en via die
kon je je verhaal kwijt. Dapper dat je snel alles weer
opgepakt hebt en uren daarna je mamma mocht
ontmoeten, een moment dat je niet snel zult vergeten.
Daarna was het weer ge nieten .
Dat is een byzondere lift naar de Sky Tower.
Weer mooie foto's
Gezellige dagen samen.

Liefs j.v.r.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!