eugenie.reismee.nl

Newcastle and Coffs Harbour

Beste lezer,

De laatste keer dat ik blog bijwerkte zat ik nog in Sydney. Inmiddels zit ik zo'n 500 km verderop in Coffs Harbour. Een van de plaatsjes waar de bus onderweg stopt.Ik ben hier zojuist aangekomen en samen met m'n medereizigers genoten van een hele ranzige spaghetti uit blik en wat sla met een tomaatje. Het brood is overigens ook niet echt lekker hier. Gelukkig heb ik tot nu toe steeds een toaster kunnen vinden.

Cool

Maargoed laat ik deze blog maar een beetje chronologisch opbouwen. Op woensdagmiddag zijn we met de bus vanuit Sydney naar Newcastle vertrokken. Na ongeveer drie uur kwamen we aan in Newcastle. (Hmm heb ik die naam eerder gehoord? Nee het is geen uitstapje naar Engeland

Tongue out
) Van tevoren hadden we gereserveerd bij een YHA hostel. Hetwas echt een hele overgang om van een stad met 4 miljoen inwoners naar een stad met vijhonderdduizend inwoners te gaan. Het hostel waar we zitten heet het YHA Newcastle beach hostel. Dat hebben ze heel bewust gekozen aangezien het zo'n 150 meter bij het strand vandaan is.
Cool
In het hostel was er die avond een aanbieding voor gratis pasta in een nabije pub. De drankjes waren helaas wel duur ($ 6,50 voor een wijntje) dus hield ik het maar bij een sapje. Dezelfde avond werd er een muziekquiz gehouden. Ik zat samen met m'n medereizigers met nog een Nederlander en twee Canadezen aan een tafel. Wij vormden team 'Canadutch.' We hadden niks gewonnen, maar het was wel erg gezellig. Het valt me op hoe makkelijk je hier contact maakt met iedereen.

De volgende dagben ik samen met m'n mate naar the Newcastle Lighthouse gelopen.Op de pier heb ik nog een groep dolfijnen zien zwemmen en er eentje op de foto kunnen krijgen. De zon scheen erg vel en het waaide ook hard. Rond een uur zijn we met Canadutch en nog twee aardige Duitse meiden naar Blackbutt reservaat geweest. De toegang was helemaal gratis. Alleen de bus ernaartoe niet. Je kunt ook niet alles hebben.

Tongue out
In het park waren er verschillende dieren te bewonderen. Het had allemaal iets weg van een kinderboerderij alleen dan zonder de konijnen en klimtoestellen enzo. Er waren allerlei soorten vogels, maar ook koala's, (
Laughing
) emu's,kangaroos en een wombat te bewonderen. Ik heb ze bijna allemaal op de foto gezet. Na nog een tijdje rondgewandeld te hebben zijn we weer teruggegaan om op tijd te zijn voor de gratis barbie. (bbq) Dit wordt allemaal geregeld vanuit het hostel waar we zitten. Maar toch goed voor me kaar. 's Avonds heb ik m'n backpack opnieuw ingepakt. Want tja, Newcastle is wel leuk maar niet zo heel bijzonder.

Half tien de volgende dag (vandaag) weer naar de bus gegaan op weg naar Coffs Harbour. Eigenlijk heeft niemand van ons enig idee waarom we daar naartoe willen. We hadden iets gehoord over een Big Banana.Het hostel waar ik dit verhaal nu type lichtwederom twee minuten lopenvan het strand.We kwamen hier half vijf 's middags aan maar het is hier al om 6 uur donker.Morgen zien we wel verder. Waarschijnlijk blijven we hier twee nachten. In het hostel zelf overigens een zwerm aan Aziaten tegengekomen. Dat is nog niet eerder gebeurt. Maarja we zijn ook weer een paar honderd kilometer dichter in de buurt gekomen van Azie.

Tongue out
Ze zeggen hier: hoe noordelijker hoe warmer... nou dat valt nog een klein beetje tegen. Laat de echte warmte maar komen hoor.

G'day vanuit 'Big Banana Town'

Reacties

Reacties

Milou

Hee Eugenie,

Wat leuk om je te kunnen volgen op deze manier. Je hebt zo te horen al veel gezien en meegemaakt! Wel jammer dat het eten en drinken af en toe wat tegenvalt maar dat weegt vast niet op tegen alle avonturen die je daar beleeft!
Heel veel plezier en ik blijf je leuke verhalen lezen.

Liefs

Wil

Hoi Eugenie,

Inmiddels al veel verhalen van je gelezen! Leuk hoor, dat we je zo kunnen volgen.. Vast veel plezier voor de komende tijd en ik hoop maar dat het warme weer jouw kant op komt, liefs Wil

Pieter

Mooie plaatjes, Eugénie, van Newcastle en Coffs Harbour. Wat een prachtige stranden en een mooie woeste zee. En wat leuk dat je net die dolfijnen ontwaarde. Waren het tuimelaars of een andere soort? Fabienne kan je, na haar spreekbeurt over dolfijnen, over verschillende soorten dolfijnen vertellen. Die ene kangoeroe ligt er inderdaad wel heel relaxed bij. Die springt vast heel luchtigjes over de dagelijkse problemen heen. Goed voorbeeld doet goed volgen. Ik ben heel benieuwd naar je volgende belevenissen. Ga je nog surfen? Een goede voortzetting van je reis toegewenst en veel liefs, pap.

Janny

Lieve Euqenie
Nou meissie jouw avonturen weer zitten lezen zeg Wel wat jammer voor af en toe van het eten Had je dan maar een lekkere shake van mams he Maar ja meis jouw avonturen en belevennisen zijn top met geen pen te beschrijven wat jij allemaal ziet en mee maakt!
Ik krijk weer uit maar je nieuwe verhaal Enne oja heb je de rol al op???Ha Ha Liefs Janny

Marijke

Lieve Eugénie,
Wat schrijf je veel én leuk ! En je hebt mooie foto's gemaakt. Fijn dat je makkelijk contacten kunt maken en gelukkig reis je ook niet alleen. Ben heel benieuwd waar de volgende stop zal zijn. Die hostels zijn echt ingesteld op mensen als jij. En is zo'n barbie wel lekker ? Kunnen ze een beetje koken daar ?
Geniet enorm van al je verhalen, ben iedere dag benieuwd of er weer een berichtje is; kan natuurlijk niet, maar het zegt genoeg hè ?? :-) :-)
Take care, geniet en tot snel maar weer.
Veel liefs, mede namens Aat,
Marijke

Louise

Heej Eugenie!!

Wat super leuk om al je leuke foto's te zien en ook om jou zo vrolijk te zien schrijven over je hele reis. Hoe is het met het weer enzo?? Al lekker warm aan het worden :p Wees blij dat je aan de andere kant van de wereld zit, want hier is het egt prut weer :@ :p
Heel veel plezier nog, en ik blijf je zeker volgen :)

Veel liefs Louise

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!