eugenie.reismee.nl

Van Coffs Harbour Naar Byron Bay

Beste lezer,

Inmiddels Coffs Harbour weer achtergelaten en ingeruild voor Byron Bay! Gisteren en vandaag doen me erg veel aan thuis denken. Heel veel regen en bewolkt. Lekker handig als je je jas in een van de bussen hebt laten liggen.

Surprised
Tja gisteren viel me toch een beetje tegen. Dat wil zeggen dat ik nog niets heb gemerkt van de gastvrijheid van Australie.

Zo liep ik gisteren samen met m'n mates vanaf ons hostel in Coffs Harbour veertig minuten naar de bioscoop en natuurlijk de hoofdattractie van het hele plaatsje: 'the Big Banana.' (=een groot stuk geel fruit in de vorm van ahum.. een banaan.) Je denkt misschien:heeft ze nou dat verschrikkelijke eind in het vliegtuig, vervolgens twee keer een busrit van circa 4 uur doorgemaakt om naar een BIOSCOOP te gaan?! Het antwoord is simpel: ja.

Undecided
Het was een hele grappige film (dinner with the schmucks ofzoiets). En daarna nog opzoek gegaan naar dat vreselijke stuk fruit. Je raadt het al om daar te kunnen komen moesten we half over de vluchtstrook gaan lopen. Geen optie dus. Toen maar weer gauw naar het hostel teruggelopen want er kwamen weer donkere wolken aan. Gelukkig mocht ik een jas lenen van m'n mate. Het ging echt verschrikkelijk tekeer! En we moesten nog weer hetzelfde stuk naar 'huis' lopen. Dus ja, kreeg toen een idee om maar te gaan liften. Nou dat heb ik geweten hoor. Niemand had medelijden met drie verzopen ' Dutchies.'

Uiteindelijkonderweg een paar keer geschuild en heel hard gehold naarhet volgende schuilplekje. Gelukkig toch weer heelhuids enklein beetje verzopenteruggekomen in het hostel.

Dezelfde avond nog gereserveerd voor het volgende hostel: Nomads in Byron Bay.De vrouw aan de andere kant van de lijn bleek ook een Nederlands te zijn. Hier kwam ze achter na een vrij lang en hakkelend Engels gesprek. Wat is de Wereld toch klein. (Of zijn er veel Nederlanders in het buitenland

Tongue out
)

De ochtend vroeg met de taxi omtien voor zes naar de bushalte gebracht. Het voelde overigens als tien voor vijf aangezien de klok een uur vooruit is gezet. Samen met nog iemand de kosten gedeeld. Toen weer met de bus. En na vier en een halfuur de eerste stappen in Byron Bay gezet. Bekend als paradijs voor surfers en backpackers. Ook nu regent het weer onafgebroken. Dus ik denk dat ik hier blijf tot dat ik Byron Bay in z'n volle glorie mag aanschouwen met een lekker zonnetje. Waarschijnlijk morgen al dus dat komt mooi uit.

Cool

Verder ben ik momenteel druk bezig een baantje te vinden. Via Travelers At Work zijn wel aardig wat vacatures te vinden. Helaas zal het in Byron Bay wat moeilijker gaan. Er is veel concurrentie en er wordt vooral gewerkt in de horeca. Waar je ook weer een soort horeca-diploma voor moet hebben en het liefst ervaring. Ik heb geen vanbeide dus ik weet niet of het hier gaat lukken. Bovendien is het hier ook weer vrij duur. Doet me denken aan het goeie ouwe Sydney.

Tot blogs

Tongue out

Reacties

Reacties

Matthieu Bos

Lieve Eugénie,

Jammer dat het even wat tegen zit, toch heb ik wel het vertrouwen dat je je draai wel zult vinden. Het zou leuk zijn als je een baantje weet te vinden en voor een wat langere tijd op dezelfde plek kan blijven.
Met behulp van Google Earth en FSX blijf ik je volgen, waarop ik zag dat je al niet ver meer van Queensland zit. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Liefs van je broer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!