eugenie.reismee.nl

Brisbane

Beste lezer,

Om maar even op z'n Hollands een verhaal te beginnen: het weer is slecht. De komende dagen is er veel regen voorspeld voor de regio wat opzich al een hele uitzondering is. Ik hoorde van eenechte Brisbaner datde flora zo'ntien jaar te lijdenheeft gehad van droogte.Heb zojuist een gratis wandeltour door Brisbane gemaakt en allerlei leuke feitjes over de stad te weten gekomen. De tourguide begreep ook niet hoe het kon. (Dit weertype is vrij zeldzaam in deze tijd van het jaar hier, ik heb kennelijk een beetje Nederland naar Australie meegenomen

Tongue out
) Heb heel veel geleerd over de geschiedenis van het land. De Australiers hebben volop meegevochten in de Tweede Wereldoorlog en hebben zelfs bijna de helft van hun land (de beroemde Brisbane-line*) gegeven aan de Japanners! Helaas voor de Jappen is het nooit zover gekomen.. wat je al niet op zo'n middagje te weten komt.

Vandaag (10 oktober)heb ik lekker op z'n zondag's rustig aan kunnen doen.In de middag zijn we naar de film gegaan. De film: ' Buried' is echt wel een aanrader.Met z'n drieen spelen we hier af en toe een spelletje: Uno.Voor twee dollar meegenomen en al best veel lol meegehad. Verder is in dit hostel een tv die goed bekeken wordt. Meest gekeken programma is toch wel 'Family Guy.' Verder zijn de Commonwealth games echt heel veel op de tv. Dit is een groot sportevenement wat zich in Delhi afspeelt. De Australiers zijn als het op sport aankomtecht enorm fanatiek. (Ernaar kijken dan.)

Vrijdag ben ik met m'n mates naar Mount Coot-Tha geweest. Door de botanische tuin heen lopend kom je in een wereld van planten terecht. Op de top van het park heb je een prachtig uitzicht over de stad Brisbane. (Zelfs als de zon een keertje niet schijnt) Het halfuurtje in de bus zitten was wel de moeite waard.

Op dinsdag ga ik samen met m'n reisgenoten naar North Stradbroke Island. We overnachten er drie dagen. Het moet een mooi eiland zijn waar veel buitenactiviteiten te doen zijn.Tot die tijd neem ik even rustig de tijd om op zoek te gaan naar werk. Het blijkt toch minder vanzelfsprekend te zijn dan ik dacht. Maar ik heb er aan de andere kant ook nog niet echt werk van gemaakt.

Tenslotte wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties tot dusver. Jullie berichtjes zijn echt heel leuk om te lezen. Dus ga er vooral mee door of zet ook iets op dit blog. Thanks mate. (Australisch voor: dankjewel)

G'day

*Voor de geschiedenis-freaks onder ons, meer informatie over de Brisbane Line (voel je niet verplicht

Tongue out
): http://en.wikipedia.org/wiki/Brisbane_Line

Reacties

Reacties

j.v.r.

Lieve Eugénie,

Wat ben jij trouw met je verslag en mooie fo'to's.
Dit kost je veel tijd maar enorm leuk voor ons.
Jammer dat het weer niet anders is hopelijk wordt
het beter.
Heb je ook van de sprinkhanen gehoord ?
Ik las in de krant dat in het veeboer dorp Brewarrian
een ware plaag is ;honderden sprinkhanen op een
vierkante meter.
Leuk dat je bij H&M geweest bent e zal wel prijs-
verschil zijn.
Goed verblijf met veel groetjes,

j.v.r.

Eline

Ha Eugenie!

Wij hebben volgende week herfstvakantie en moeten dan hard gaan leren voor onze eerste toetsen.. En jij zit aan de andere kant van de wereld in Australië! :)

Onze opleiding bevalt prima, AC & ik beginnen al helemaal te denken als echte verpleegkundigen! Vanaf februari mogen we 10 weken stage lopen, en daar kijken we allebei erg naar uit. Want in de praktijk is het toch wel heel anders allemaal..
Maar eerst komen de toetsen eraan, en geloof me, wat dat betreft heb ik echt heimwee naar het Ichthus (A). Want het is zo ontzettend veel.. Dat betekent dus geen vakantie.. Maar leren! :(

De regen daar zal wel heel anders zijn dan hier, harder? zachter? Ik ben benieuwd! Hier vallen de bladeren en de kastanjes van de bomen en begint het nu echt koud te worden. Vanmorgen stonden er zelfs ijsbloemen op de ramen! Brrr.. De winter is in aantocht!

Hopelijk vind je snel werk zodat je langer kunt blijven op één plaats. Maar het land rond reizen en nieuwe dingen ontdekken is natuurlijk ook erg leuk.

Meis, heel veel plezier daar! Werkt je hyves ook daarzo? Dan kun je eens wat terug sturen :)

Liefss

Pieter

Lieve Eugénie,
Ondanks de regen begrijp ik dat het klimaat in Brisbane toch wel heel lekker is. Ik hoorde dat veel gepensioneerden uit Sydney en Melbourne hun oude dag graag in Brisbane en omgeving doorbrengen. Misschien ook een leuke en strategisch gelegen plek om je volgende stappen te plannen. Richting tropen? Of zuid? Of voorlopig blijven, een baantje zoeken en uitstapjes maken? We horen het allemaal wel weer. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Het ga je goed. Liefs,
pap.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!