eugenie.reismee.nl

Straddie :)

Beste lezer,

De tweede dag op NorthStradbroke Island (door de lokale bevolking 'Straddie' genoemd) is alweer aangebroken. De natuur is hier ongelooflijk mooi.De stranden zijn helemaal leeg en het water is helderblauw. Tja soms moet ik mezelf even knijpen om zeker te zijn dat ik niet stiekem in het paradijs aangekomen ben.

Cool

Gisteren zijn we naar Whales Rock gelopen.Dit is een prachtig uitkijkpunt op het eiland waar je schildpadden, haaien en walvissen kunt spotten. Die laatse heb ik ook daadwerkelijk gezien.

Laughing
Diep in de verte zag je water opspuiten uit de zee.(Dat kan maar 1 ding betekenen) Helaas geen foto kunnen maken want hij/zij was kennelijk alleen. Maar niet getreurd: we liepen toen door naar een strand waar in eerste instantie heel veel kwallen leken te liggen, maar uiteindelijk viel het heel erg mee. We hadden zelfs het strand helemaal voor onszelf! En het beste van alles moet nog komen. Het water is 21 graden celsius!!!!
Laughing

Het hostel waar ik nu slaap ligt nog geen vijftig meter van het strand vandaan en is (je raadt het al) leeg. Ik had nu heel graag foto's van gisteren erop willen zetten, maar helaas is de internetverbinding hier het enige minpunt. Echt gruwelijk traag en ook nog duur. Dus die komen er nog aan.

Op dit moment zit ik in een soort onzekere situatie. Op maandag 11 oktober vond ik een baantje dat me wel leuk leek. Heb er naartoe gebeld en mocht de volgende dag op gesprek komen. Waarschijnlijk heb ik de baan, ben alleen nog in afwachting van een telefoontje. Het gaat om een charity fundraising baan in Brisbane. Als het doorgaat blijf ik dus langer in Brisbane. Het nadeel is wel dat ik afscheid moet nemen van m'n travelbuddies.

Sealed

Op maandag zijn we overigens ook naar een brouwerij gegaan. Het merk van Queensland is: XXXX Gold. Na afloop mochten we alle biersmaken proeven. (In redelijk grote glazen)'s Avonds zijn we met de groep nog even in het casino geweest. Minimale inzet aan de roulette tafel was $ 2,50. Dat is ook het bedrag dat ik ben kwijtgeraakt.

Tongue out
Maargoed gokken is dus niets voor mij. En toen gingen we op dinsdag hierheen.

Ik ga nu lekker genieten van het mooie weer.

Mams

Lieve Eugénie,
Wat heerlijk om van de prachtige natuur te mogen genieten en ook om even weg te zijn uit de drukte van zo'n grote stad als Brisbane. Dat je niet van gokken houdt, verbaast me niet. Gelukkig maar, want dan gaat het wel heel hard met de centjes! We zijn benieuwd naar je nieuwe foto's en volgen je op de voet!
Zorg goed voor jezelf,
liefs,
mams

Pieter

Lieve Eugénie,
Leuk verslag van een afwisselend leven. Wat fijn dat je zo geniet van de natuur en van het mooie weer. Het lijkt me heel bijzonder om walvissen te "spotten". De vrijheid zul je misschien wel missen, als je straks een baantje hebt. Maar goed, daar staan weer andere waardevolle ervaringen tegenover. Weet je al voor welke "charity foundation" je de hort op mag? Het is wel belangrijk dat je er zelf helemaal achter kan staan. Debatteren kan je, dat heb je tijdens je eindexamen nog bewezen. Maar nu nog in het Engels. Dat lijkt me een mooie uitdaging. Nog heel veel plezier voor nu en alvast veel succes met de nieuwe uitdaging. Ik ben benieuwd naar je verhalen....
Liefs,
Pap

Matthieu

Lieve Eugénie,

Wat heerlijk dat je een eigen strand hebt en dat het zwemwater zo warm is. Zijn er ook hoge golven? Het zou wel jammer zijn als je afscheid moet nemen van je travelbuddies. Aan de andere kant ben jij wel iemand die makkelijk nieuwe contacten aangaat en vroeg of laat gaat ieder toch weer z'n eigen weg. En wat leuk dat je alle bierrrrrsmaken mocht proeven :P, ik zou zo met je mee willen proeven:P(B). Hier in NL begint het inmiddels al aardig winters aan te voelen. Voor het eerst vandaag de winterjas weer aangehad. En dan lees ik jouw verhaal, dat doet dan toch wel pijn (voor het ego). Maar ik gun het je van harte. Ik kijk uit naar de foto's en je volgende verhaal.

Liefs van je broer

Marijke

Lieve Eugénie,
Wat een prachtig verhaal weer; te zien aan de foto's ben je werkelijk in paradise terechtgekomen, geweldig.
Je foto's zijn ook super, moet ik zeggen...
Het is natuurlijk fijn dat je een baantje hebt gevonden, maar dat je reismaatjes doorreizen, is voor jou wel jammer. Toch denk ik dat je zo weer andere contacten maakt, juist door het werk dat je gaat doen. Ik hoop voor je dat je het naar je zin zult hebben.
Fijn dat je verder zo geniet ! Kijk uit naar je volgende verslag en foto's......
liefs
Marijke