eugenie.reismee.nl

My story of Brisbane

Beste lezer,

Het contract is nu getekend en donderdag gaat het allemaal echt beginnen.Heb zojuist een intensive training gehad tot charity fundraiser. Ik ben erg gemotiveerd om aan de slag te gaan en zoveel mogelijk vaste donateurs te krijgen. Charity fundraisen gaat volgens een bepaald tactisch systeem wat op iedere organisatie van toepassing is. Het komt erop neer dat ik in principe voor ieder goeddoel kan fundraisen. Je moet echt de organisatie uitdragen waar je voor fundraist en dat gaat gepaard met heel veel passie. Probeer nu zoveel mogelijk te weten te komen over de organisatie en kijk naar gruwelijke filmpjes op youtube.

M'n eerste organisatie is WSPA en dan speciaal voor de campagne Bear Baiting in Pakistan. Bear Baiting is kort gezegd keiharde mishandeling van beren in Pakistan. De beren worden uit de natuur gehaald. Vervolgens worden tanden en klauwen verwijderd (zonder verdoving). Tenslotte worden de beren in een arena gezet waar ze worden aangevallen door opgefokte honden. De beren worden net voordat het te ver gaat uit de arena gehaald om vervolgens weer terug te gaan voor het volgende 'gevecht.' Dit gebeurt soms zeven keer per dag, tot de beer doodgaat! Hoe vreselijk is dat?!

Frown
Wist zelf niet eens dat zoiets bestond.. het zou uberhaupt niet moeten bestaan.

In ieder geval dat is allemaal donderdag, gelukkig heb ik ook nog wat leuke dingen op dit blog te zetten:

Zondag ben ik naar een multicultureel muziekfestival geweest. Het was echt heel gaaf! Overal waren culturen van over de hele Wereld aanwezig. Er was heel veel muziek, dans en eten. Over dat laatste heb ik nog een leuke foto. Hopelijk krijg ik 'm vandaag op dit blog en anders wordt het morgen.

Maandag is een verhaal apart. Zoals aangekondigd ben ik naar het koala reservaat gegaan. Het was echt heel leuk. Heb van alles gezien. Een schaap dat geschoren werd, (jaja voorjaar is hier begonnen) koala's geknuffeld, een krokodil (kleintje) vastgehouden, met kangaroos gechilled

Cool
in het gras en papagaaien gevoerd! Er zijn teveel foto's en helaas kan ik ze niet op iedere computer uploaden. Er zijn ook foto's gemaakt door de mensen van het park zelf. De foto met de koala kan ik op de een of andere manier niet uploaden dus hier vind je de links naar de website van het park. (Ze blijven 60 dagen online.) De foto's heb ik zelf als afdruk bij me.

Koala:

http://i.koala.net/1810103465.htm

Krokodil:

http://i.koala.net/1810107227.htm

Ondertussen heb ik leuke contacten in m'n hostel. Er zitten twee aardige Duitse meiden bij me op de kamer, die net zoals ik willen werken in Brisbane. Zij blijven dus nog een tijdje en dat is helemaal top!

Greetz

P.s. voor mensen die meer willen weten over WSPA :

https://donate.wspa.org.au/campaigns/animalpain/index.asp?&ID=R0710W545G

of op youtube (dit is niet geschikt voor jonger publiek of mensen met een zwakke maag, wees gewaarschuwd):

type: 'bear baiting pakistan'

Reacties

Reacties

j.v.r.

Lieve Eugénie,
Wat een interessant verhaal je beleefd ook van alles.
Inmiddels heb je je contract en begrijp dat je er zin in
hebt, het is wel apart. Wat triest wat er met de beren
gebeurd, je zit wel midden in de dierenwereld o.a.
Koala, enig toch !
Dat muziekfestival lijkt me een beleving en begrijp
dat je genoten hebt.
Ik ben blij dat je goede contacten hebt in je hostel
en je kamer deelt met aardige meisjes die ook nog
even blijven. Je kunt veel plezier met elkaar hebben,
de ervaringen uitwisselen.
a.s. donderdag zal toch enigszins een spannende
dag worden ,dan ga je op pad,sterkte.

een lieve groet
j.v.r.

Louise

Heej Eugenie,
Echt super vet dat je nu werk hebt gevonden, en wat voor werk...Echt gaaf dat je daar voor gaat inzetten. Wees blij dat het bij jou voorjaar aan het worden is :@ Hier in NL is het af toe al echt heeeeeel erg koud :(

Geniet nog van alles wat je nog te wachten staat!!

Liefs Louise

Wil

Leuk Eugenie dat je nu een baantje hebt! Fijn dat je ook weer nieuwe contacten hebt, dat is toch een stukje gezelliger, veel succes en plezier de komende tijd, liefs Wil

Mams

Lieve Eugénie,
Ik heb me zojuist verdiept in de materie van de mishandelingen van de beren. Wat een onvoorstelbare gruwelijkheden, wat een leed wordt hier aangedaan en niet voor te stellen dat er mensen zijn die zich hiermee vermaken!
Voor jou hoop ik dat je veel succes zult hebben met het werven van donateurs voor deze organisatie.
Jj hebt altijd al iets met dieren, dus dit zal je wel liggen.
Ben reuze benieuwd naar je eerste werkdag,
lieve schat we skypen,
zorg goed voor jezelf.
liefs,
mams

Pieter

Lieve Eugénie,
Heb genoten van je verhaal en de nieuwe foto's. Je verslag over het leed van dieren om de mens te vermaken is gruwelijk. Goed dat er organisaties zijn als WSPA en nog mooier dat je een bijdragen kan leveren aan hulpacties. Alvast heel veel plezier en succes gewenst!
Liefs,
pap

Matthieu

Lieve Eugénie,

Wat ontzettend leuk dat je werk hebt kunnen vinden in Australië. Ook leuk dat je je daarbij inzet voor een goed doel. De foto's van het koala-reservaat zijn ook mooi. Vooral het vasthouden van een krokodil lijkt me heel bijzonder. Veel plezier verder en succes met je baan(tje),

Liefs van je broer

janny

Lieve Euqenie
Heb even naar het fimpje gekeken maar gelijk weer weg gedaan verschrikkelijk zeg dat daar mensen zich mee bezig houden zeg
Leuk joh een baan! Toppie hoor!
Wat een mooie foto,s weer van je meid!
En die krokodil pffffff! Nou meissie succes met alles en pas goed op je zelf
Liefs Janny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!