eugenie.reismee.nl

My story of Brisbane (2)

Beste lezer,

Sinds de laatste keer dat ik achter m'n blog zat is er weer lekker veel gebeurt. In Australie is werkelijk geen 1 dag hetzelfde.

Laten we maar beginnen met m'n baantje: Na een intensieve training van twee dagen voelde ik me behoorlijk uitgeput. Het werk is erg sociaal en daardoor ook leuk. Je spreekt mensen aan die je anders nooit zou aanspreken. Maarja, hetsocialeaspectis dan ook het enige leuke eraan. Je moet aan het einde van de dag toch verkopen.Het zijn dagen van circa acht uur en dan moet je erg buiten jezelf zijn om maar te zorgen dat mensen je aardig vinden en ze geld doneren. Na er goed over te hebben nagedacht en rustig overlegd te hebben met m'n coach en teamleider heb ik zelf besloten om ermee te stoppen.Misschien vraag je je af of ik er spijt van heb? Absoluut niet: ik heb ontzettend veel geleerd over mezelf enbenachter een nieuwe passie gekomen: vrijwilligerswerkvoordierenleed in de Wereld. Het is misschien wat ver vooruit maar ik zou me heel graag willen inzetten als vrijwilliger voor een organisatie als WSPA en terplekke helpen.

Met fundraisen was ik dus al snel klaar. Op dit moment heb ik aantal nieuwe sollicitaties lopen. Van schoonmaken tot promotiewerk. (Geloof me promotiewerk is zooooooooo simpel in vergelijking met fundraisen.) Het maakt me niet zo veel uit zolang ik nog maar even in Brisbane kan blijven. Ik heb er ookeven aan gedacht om naar Noosa te gaan. (plaats ten Noorden van Brisbane). Maar het lijkt me nog wel fijn hier een tijdje te blijven. Ik voel me wel thuis in Brisbane. Ben al opzoek naar een leuk appartementje en heb een immigratieprocedure gestart. (Haha nee hoor plaag jullie maar...

Tongue out
Laughing
)

Australie is overigens een erg schoon land. Je sigarettenpeuk op straat gooien kost je vijftig dollar. Nou is roken hier sowieso een duur grapje: ongeveerachttien dollar per pakje(!)Het openbaar vervoer is erg modern en effectief. Parken worden dagelijks helemaal schoongemaakt. (Bomen afstoffen etcetera

Tongue out
) Het is wel grappig dat als je zegt dat uit Nederland komt mensen bijna direct vragen naar wiet.Dan vertel ik ze uitgebreidover onze cultuur en de beste manier om aan wiette komen. (Je moet die gezichten eens zien en dan te bedenken dat ik maar wat loop te kletsen
Tongue out
.) Gisteren vroeg iemand uit Engeland me naar ons typische Nederlandse zinnetje dat alleen wij (had er nooit overnagedacht) kunnen uitspreken: 'De kat krabt de krullen van de trap.' Proud to be Dutch.
Cool

Tenslotte wil ik nog even toevoegen dat de afgelopen dagen in Australie de meest intensieve en beste tot nu toegeweest zijn.De momenten dat je het even niet weetblijkenhet meest inspirerend en waardevolte zijn. Ook al is het moment op zich niet altijd even makkelijk. Een reismaken gaat nog veel verder dan alleen maarmooie plaatjesmaken entoeristische dingen doen. It's a way of life.

G'day

Reacties

Reacties

Mams

Lieve Eugénie,
Matthieu en ik hebben gelachen om je verhaal en je schrijfstijl! Je kunt wel een boek gaan schrijven, je hebt aanleg.
Ook goed te lezen dat je van een zo'n baantje van twee dagen toch veel hebt opgestoken en zo leer je doe en zie niet om!
Goed hoor, your mother is proud on you!
Heel veel liefs en wederom zorg goed voor jezelf.
Mams

Mooie achtergrond!

Pap

Lieve Eugénie,
Je verhaalt de vele dimensies van je reis... Met een lach en een traan sla je je er doorheen. Je gaat de allesomvattende weg. Ik ga graag met jou mee!
Liefs,
Pap

Matthieu

Lieve Eugénie,

Grappig dat je zelfs in Australië aangesproken wordt voor wiet. Ik vind het maar knap zoals je het doet en je er doorheen slaat.

Liefs,
Matthieu

Oma.

Lieve Eugenie, Wat maak je toch veel mee, ik zit net alles met bewondering te lezen, dus ben je nu opzoek naar leuk werk, je zult zeker wel wat vinden, erg knap van je hoe je alles onder controle heb. De fotos zijn prachtig. Met mij gaat het goed ,woensdag j.l.met je Pa en Moe Matt. Jer. en Fab.wezen wokken heel gezellig enl lekker, toch vreemd dat je er niet bij was.Nu Eugenie ik denk veel aan je en kijk weer uit naar je volgende belevennissen. Liefs Oma.

Marijke

Lieve Eugénie,
Wat een verhaal weer; ik moet zo lachen om de manier waarop je schrijft: relativerend, met humor...maar ook serieus en beschouwend. Knap !
Ben trouwens benieuwd hoe je in het engels 'de kat krabt de krullen van de trap' zegt.....
Geweldig dat je zoveel leren kunt in een korte tijd. Hoop dat je snel een appartementje zult vinden én natuurlijk een baan die wat meer bij je past.
Verder proef ik uit je verhalen dat je wel echt geniet, al realiseer ik mij ook dat je je moeilijke momenten ook zult hebben. Petje af, meid.
Veel succes met alles, denk veel aan je,
liefs,
Marijke

j.v.r.

Hallo Eugénie,

Met bewondering heb ik je vehaal gelezen en wat mij
opvalt dat je mentaal sterk bent dat is het waardoor
jij ondanks dat een plan overgaat, toch weer op
zoek gaat naar iets anders, Knap hoor !
Susses en houd moed.

lieve groet
j.v.r.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!