eugenie.reismee.nl

Whitsunday Islands

Ahoy beste lezer!

Matthieu en ik zijn weer veilig aan wal na twee dagen gewoond te hebben op de 'Freight Train'. Niet echt een romantische naam vind ik maar dat even terzijde.

Op vrijdag vertrokken we vanuit Airlie Beach naar de 1 van de 74 eilanden waar we voor het eerst gesnorkeld hebben. De eerste keer was best wel gek en ook wel eng. Je ziet het koraal in de meest bizarre vormen en kleuren! In de avond hebben we op een rustige plek op het dek gegeten en gedronken. De natuur is echt prachtig hier...

De volgende ochtend al vroeg opgestaan om de zonsopgang te kunnen zien. Helaas kregen we in plaats daarvan bewolking, regen en hoge golven. We zijn er allebei redelijk overstuur van geweest. (Sommigen iets meer dan anderen.;) ) Daarna zijn we afgezet op een eiland dat een mooi uitzicht biedt over Whitehaven Beach. We hebben rondgelopen in onze wetsuits wat op zich genoeg zegt. Weer terug op de boot zijn we naar 1 van de mooiste duik- en snorkelplekken in de Whitsundays gegaan. Hier hebben we gezwommen tussen vissen soms wel langer dan 1 meter! Best wel eng hoor, vooral toen de kapitein de vissen ging lokken met brood toen we net in het water waren. Echte Australische humor..

De volgende dag konden we in de ochtend nog een keer snorkelen voordat we om 8 uur weer teruggingen naar Airlie. Het is al met al weer een hele bijzondere ervaring geweest. We hebben het echte onderwaterleven voor het eerst van dichtbij kunnen zien wat echt supergaaf is! Ook heb we allebei een paar schildpadden zien zwemmen! De bedden waren prima en het eten was zeer goed! We hebben het samen met nog twaalf andere passagiers erg naar ons zin gehad. Een beetje meer zon was wel welkom geweest. Maargoed we hebben verder niets te klagen aangezien het nog steeds erg warm is hier. :D

Veel liefs van ons,

Mattie & Eussie

Jérôme

klinkt alsof jullie het er heel erg leuk hebben :)
terwijl ik mag harken samen met pa snif :( kweet niet hoe warm het bij jullie is maar hier valt in ieder geval niet veel te zweten.

groetjes,
Chjomp

Pap

Lieve Eugénie en Matthieu,
Jullie hebben net al van Jérôme begrepen dat het in het leven erg ongelijk is verdeeld. Inderdaad heeft J. blaadjes geruimd, zij het tussen het "X-boxen" door. Vermoedelijk zijn er meer zombies dan blaadjes geruimd. Uit zijn verhaal begrijp je dat daarbij niet veel zweetdruppels zijn gevallen.
Feit blijft dat het toch wat anders is dan ronddobberen op de Pacific en snorkelen tussen meterslange vissen. Ik begrijp dat deze vissen - gelukkig maar - hun brood zonder beleg eten. Waar nog bijkomt dat zij kennelijk het Australische brood meer dan jullie waarderen.
Wat een geweldige ervaring op het koraal. Onderwater heb je in ieder geval geen last van regen en wind. Jammer dat het weer jullie dit keer wat minder gunstig gezind was. Maar ja, "wat is, is". Veel plezier gewenst in de komende dagen en wie weet wat de volgende etappe voor jullie in petto zal hebben.
Liefs,
Pap

mams

lieve schatten,
Avonturen op zee en het leven onder water kunnen aanschouwen. Het is meedeinen met de golfslag en in diepte van de wateren is er de stilte. Om maar even yoga filosofisch te zijn, de golven zijn de wervelingen van de geest of ons denken, de bodem van de oceaan is het zelf, de essentie. Ben je in contact met de essentie van je bestaan, dan ben je niet langer ontvankelijk en afhankelijk van zintuigelijke prikkels van buitenaf. Vanuit de stilte in de oceaan hoef je de golven slechts gade te slaan. Ja, ja..
een filosofisch nadenkertje....
Heel veel liefs,
mams

j.v.r

Lieve Eugénie en Matthieu,

Met veel genoegen heb ik jullie verhaal weer gelezen.
Hry zijn wel aparte ervaringen die jullie opdoen.
Jullie durven wel, snorkelen, tussen kanjers van vissen
zwemmen leuk maar daar heb je moed voor nodig.
Haaien zijn daar niet ?
Jammer dat het een beetje vervelend was tijdens de
vaartocht maar lichamelijk is het weer goed
Volgende voor jullie is ëen boek schrijven".
Veel plezier en tot schrijfs,

Liefs j.v.r.

Marijke

Lieve Mattie en Eussie (:-) ) , wat hebben jullie een prachtige ervaring opgedaan; ik kan aan jullie verhaal voelen hoe indrukwekkend het geweest moet zijn; de onderwater wereld lijkt me adembenemend mooi. Ben heel benieuwd naar foto's. Trouwens, heb genoten van de foto's die jullie weer hebben gestuurd. Geweldig om een zo'n grote schildpad in het echt te zien. En wat een natuur, je moet in dat land wel een ander mens worden. Stil worden en alles helemaal in je opnemen......
Liefs vanuit een koud, regenachtig, en inderdaad Chjomp, een weinig zweetopwekkend Nederland....NB 6 graden hier.....
Marijke