eugenie.reismee.nl

Maggie

Goodday reader,

?

Na een dag Townsville gingen Mattie (dit mag ik eigenlijk niet schrijven, maar ik doe het lekker toch. :) ) en ik met de Redbus naar de ferry terminal voor Magnetic Island. Acht kilometer verderop lag ze inderdaad op ons te wachten. (Of 'Maggie' volgens de Aussies.) De naam Magnetic Island stamt uit de tijd van Kapitein Cook die z'n kompas niet meer zag functioneren toen hij bij dit eiland zeilde. In werkelijkheid is het een klein eilandje volgepakt met koala's, curlews (apart soort vogels), enorme rotsen, droge bossen en prachtige baaien. Het grootste deel van het eiland -dat ongeveer 20 vierkante meter groot is- is dan ook beschermd gebied.

Ons hostel stond aan direct aan het strand iets ten Zuiden van Nelly Bay maar nog wel buiten Picnic Bay. Helaas kun je hier niet zomaar het water in zonder stingersuit. (soort wetsuit) Het extreem-gevaarlijke-kwallenseizoen is namelijk weer begonnen. :( Het leven is hier soms biiijnaaa ideaal. :P ;D

De volgende dag was het weer al een heel stuk beter. We hebben mountainbikes gehuurd om het eiland te gaan verkennen. We zijn gefietst naar een plek waar de wandelroute naar 'de forts' begon. Het was ongeveer 45 minuten lopen naar de commandobasis uit de Tweede Wereldoorlog. De Australiers hebben in 1942 op Magnetic Island een geheime basis gebouwd die iedere Japanse luchtaanval op Townsville (in die tijd een zeer belangrijke militaire basis) te voorkomen. Hier woonden 45 mannen en vrouwen in de camouflage van de rotsen en bomen. Onderweg hebben we twee koala's gespot. Het waren een baby koala (echt heel schattig) en de mama. Voor het eerst hebben we wilde koala's gezien sinds aankomst in Australie! De route opzich was al erg mooi en we zijn dan ook vaak gestopt om bureaubladachtergronden-in-wording te maken. :D

De plek bood een prachtig uitzicht over het eiland. We vonden het allebei heel bijzonder. Terug zijn we nog even wezen chillen aan het strand bij Arcadia en George Bay toen we teruggingen naar de Fullmoonparty in het hostel. De DJ begon al om twaalf uur 's middags met draaien. Het feest was wel cool alleen een beetje raar dat alles hier om twaalf uur al weer afloopt. In ieder geval wel leuke Aussies ontmoet.

De volgende dag (vrijdag) zijn we met de bus naar Horseshoe Bay gegaan om nog even te genieten van het eiland voordat de veerboot ons weer terugbrengt naar Townsville. Inmiddels zijn we weer terug in Townsville waar we sowieso nog twee dagen zullen blijven.

Daarna zullen we ons weer richting het noorden gaan begeven.

Ik wil tenslotte nog even de mensen bedanken die zo trouw m'n blog volgen en reageren. Het is erg leuk de reacties en verhalen uit Nederland te horen. Dankjewel daarvoor.

Cheers,


Matthieu & Eugenie

Reacties

Reacties

Pap

Lieve Eugénie en Matthieu,
"Maggie, wat maak je me nou?" Ik heb jullie verslag van Magnetic Islands, dit keer tegelijk met foto's (Oh, wat móóóí!), met plezier gelezen. Wat maken jullie een hoop mee en vooral ook wat een variatie aan ervaringen. Nu weer toeren op mountainbikes. Was het niet alleen heet, maar ook erg vochtig daar? De plaatjes van de natuur, niet in de laatste plaats die van de Koala moeder met baby, zijn aandoenlijk. Wat ontzettend leuk om die beesten zo in hun natuurlijke omgeving te kunnen spotten. Kennelijk zijn ze toch erg tam dat ze zich zo laten fotograferen. Ik moest gelijk weer denken aan die leuke foto die je van jou met die Koala beer hebt laten maken in Brisbane. Het is voor ons ook genieten dat jullie het daar zo goed maken. Ik ben alweer benieuwd naar jullie volgende avonturen. Geniet van het weekend en tot gauw "skypes".
Liefs, pap

Mams

Lieve Eugénie en Matthieu,
Toen ik jullie vandaag aan de telefoon had hoorde ik hoe heerlijk ontspannen jullie leven is momenteel. Al heb je dan af en toe last van vleermuizen in dit tropische gedeelte van Australië, maar jullie gevoel voor humor leidt er niet onder.
De foto's geven een goed beeld van wat jullie allemaal meemaken. En bijzonder dat je koala's in het wild kunt tegenkomen. Zijn ze dan helemaal niet schuw?
Ook mooi om jouw Eugénie in Sukhasana te zien zitten.
Heel veel liefs van ons allemaal hier en een mooie voortzetting van de reis toegewenst.
Mams

Eline

Haa Eus & Mattie!

Hier even een berichtje.. Voordat mijn zaterdagavond echt aanbreekt & de auto voor de deur staat ;)

Erg leuk om al jullie verhalen te lezen & jullie reis te volgen. Daar is het lekker weer en hier is de sneeuw in aantocht!

Geniet van jullie reis!

Groetjes!

j.v.r.

Hallo Eugénie en Matthieu,

Weer zulke mooie foto's, ik heb ze goed bekeken,
o.a. de aparte curlew op zijn hoge poten. De
commando post wa wel heel apart, daarin moet
alles veilig op geborgen zijn, het is te hopen.
Matthieu wat sta jij er goed op, en dan jullie foto
van de mountaintrip, super.
Leuk dat jullie zo genieten en zoveel zien en
beleven. Mijn zus was er vandaag vandaar ik nu
pas reageer.
Veel groetjes
j.v.r.

Oma

Lieve Eugenie, Matthieu , gezellig om jullie verhaal weer te lezen , wat toch geweldig wat jullie allemaal mogen mee maken en zien . Zo leuk dat jullie dit samen doen. De foto''s zijn prachtig ,de bloemen heel mooi , ik neem af en toe de atlas er bij om even goed te volgen waar m"n kleinkinderen zijn. Veel reis plezier en groetjes van mij Oma xx.

Eugenie

Dankjewel voor de lieve reacties allemaal. Ondertussen zitten we weer een stuk noordelijker in Cairns wat af te puffen. Het is hier vandaag minstens dertig graden geweest! De koala's waren niet bepaald schuw. Je kon ze eigenlijk zelfs aaien, maar dat hebben we maar niet gedaan. Je weet nooit of er nog ergens scherpe tanden/klauwen vandaan komen. :p
De omgeving is waanzig dus er zullen weer een heleboel verhalen en foto's komen. Donderdag a.s. zullen we ons bijvoorbeeld een dagje in de jungle gaan wagen. Hoe spannend is dat?!

Marijke

Lieve Matthieu en Eugénie,
Het kost geen moeite hoor om jullie regelmatig te schrijven, jullie verhalen zijn geweldig, de foto's prachtig, daar moet je toch wel op reageren ?
Jullie maken zoveel mee, en jullie ondernemen ook veel, echt, de tijd die er is wordt volledig benut, heb ik het idee. Blijf het geweldig vinden om jullie op deze manier te volgen; de wereld bij jullie is wel anders dan bij ons op dit moment: het is hier 'freezing cold' en inmiddels heb ik de eerste sneeuwvlokken gesignaleerd. In de loop van de week wordt het nog kouder, oh, ik wou dat ik bij jullie was............
Die koala's zien er zo schattig uit, wel echt aaibaar, maar ik kan me voorstellen dat jullie er voorzichtig mee zijn. Ben zeer benieuwd naar de foto's en verhalen die komen gaan. En dat vind ik super: iedere week is er bericht, kijk er altijd naar uit.
Liefs voor jullie beiden, heb het maar fijn, maar da's overbodig om te zeggen, als ik het zo allemaal lees.
Dag 'almost Aussies' ....... Marijke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!