eugenie.reismee.nl

Cairns en Cape Tribulation

Hoi allemaal,

Weer even een update vanuit het tropische Cairns. Vandaag ook weer temperaturen van boven de dertig gehad! De ventilator boven mijn hoofd maakt overuren. Inmiddels is ook hier het bericht van de vroege winter in Nederland aangekomen Daarop heb ik besloten een moment van medelijden in dit blog in te lassen.

Hier komt het: 'Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaww.' (Maar is natuurlijk wel knus met het stampotje op tafel.) In ieder geval genoeg over het weer. Dit blog is weer typisch Nederlands en dat willen we niet na inmiddels alweer 10 weken(!) in Australie.

De laatse keer schreef ik over Maggie voor de kust bij Townsville. Inmiddels zijn bro (ja ja want zo moet ik hem nu noemen:P) en moi alweer een poosje in Cairns. Om precies te zijn kwamen we hier zondag aan wat betekent dat we er ook precies drie weken over gedaan hebben.

Opvallend aan Cairns en Townsville zijn de Aboriginals die we hier in grote getale (en voor het eerst) tegenkomen. Over het algemeen word ik er niet zo enthouisiast van aangezien de meeste de hele dag drinken of al een hoopje zwerfafval langs de kant van de straat zwerven. Het geeft een triest beeld en ik kan mezelf er dan ook niet toe aanzetten er een foto van te maken. Helaas is ook dit een kant van Australie, waar de pijn van 'the lost generation' zeer voelbaar is.

Na een paar dagen weinig tot niets gedaan te hebben in Cairns. (Af en toe even losbreken uit het avontuur en vakantie houden :D) Gingen we vandaag de jungle boven Cairns in een gebied dat 'Cape Tribulation' heet verkennen. We gingen met een busje naar Daintree river waar we 's ochtends nog een kopje Daintree thee kregen. Grappig was dat we onderweg de theeplantages gezien hebben. Vervolgens gingen we met de groep de Daintree River op waar we diverse zoutwaterkrokodillen (YES!) gespot hebben. Allemaal vrij jong en niet extreem uit de kluiten gewassen, maar voor twee Dutchies die nooit wilde krokodillen gezien hebben ruim voldoende. Ook zagen we de grootste kikker van Australie! (ben z'n naam kwijt maar de foto is wel binnen:P)

Daarna zijn we naar een andere plek gegaan waar we gewandeld hebben door het tropische regenwoud. 's Middags lekker geluncht en over het strand gelopen. Vervolgens zijn we naar Reg Creek gegaan. Prachtige rivier/beek waar we wat hebben rondgewandeld en natuurlijk nog wat plaatjes geschoten hebben. Op de terugreis naar Cairns hadden we nog een stop in een plaatsje genaamd Port Douglas. Erg schattig, maar ook prijzig voor de doorsnee backpacker. Einde van de dag weer afgezet voor het hostel. Onderweg nog een paar leuke beesten tegengekomen zoals diverse spinnen (en nee niet het langpoot-voormaat bij jullie thuis, maar grote jongens) en een hagedis. Leuk om eens gezien te hebben, maar voor mij geen permanente woonplek.

Bro en ik zullen nog een paar dagen in Cairns blijven voordat we uit elkaar gaan. (snik) Op dinsdag 7 december vliegt Matthieu terug naar Brisbane en ik gam'n avontuur voortzetten in (jawel :D)Melbourne! Ook op de zevende. Wens vanaf dit blog iedereen een fijne Sinterklaas toe. Geen medelijden met mij, want de Sint is hier erg genereus met het weer en daar neem ik genoegen mee.

Cool

Voor de laatste keer liefs namens ons beide (maar natuurlijk geschreven door moi),

Matthieu & Eugenie

Reacties

Reacties

J.V.R.

Hallo Eugénie en Bro,

Aan die naam moet ik wel wennen maar zal wel in
Australié achterblijven, dat zal ik hier duidelijk worden.
Met veel plezier jullie lange verhaal gelezen.
Weer veel ervaren maar leuk nu wilde krokodillen
gezien te hebben, die spinnen hoeft voor mij niet
maar horen er bij. Ik dacht dat de Aboriginals mensen
waren die in armoede leefden maar niet dronken nu
krijg ik een ander beeld van ze.
Die grote kikker lijkt me erg interessant, die is groter
dan die hier in de vijver zijn.
Voor Bro begint de tijd te naderen voor afscheid
alles op zijn tijd. Voor jou Eugénie zal het even wennen zijn.
Samen nog goede dagen, genietend van het mooie
weer. Het heeft hier een lange tijd met hele fijne
vlokjes gesneeuwd,maar dan nog ligt er wel wat
Hartelijke groeten,
j.v.r.

J.V.R.

Dag Eugénie en Bro,

Hier ben ik weer, ik wilde toch even reageren op de
mooie foto's. De foto van de busreis is leuk zo te zien
is Bro niet afgevallen dat is positief, jullie hebben de
maaltijden niet over geslagen De hagedis was
duidelijk maar die enorme kikker heb ik wel gevonden
dacht ik .Ik zocht nar en kikker van een meter, dat is
groot, Jullie hebben in een kleurrijke bus gezeten.
Voor nu genoeg.
liefs. j.v.r.

Wil

Hoi Matthieu en Eugenie,

Mooie foto's! geniet nog eventjes van jullie laatste tijd samen! liefs Wil

Marijke

Lieve Bro en Sis (neem ik dan maar aan :-) ),
Spinnen, krokodillen, brrhh....zijn inderdaad in beide soorten geen kleintjes. Prachtige foto's wederom.
Dank voor jullie sympathie t.a.v. ons barre winterweer. Op een of andere manier had ik niet het gevoel dat jullie er heel erg mee zaten :-) .... maar goed, vond het wel lief :-) .... Momenteel ligt er een flinke aantal cm'ers sneeuw, maar, Matthieu, dat zal weg zijn als jij in Nederland aankomt. Morgen zet de dooi in.
Dat jullie zoveel aboriginals hebben gezien, ik dacht dat deze groep meer in de binnenlanden zou leven.
Wat een stap Eugénie, naar Melbourne; de grote stad weer in, na zoveel schitterende natuur. Wat geweldig dat je dit toch allemaal beleeft in een enorme vrijheid.
Je zal je broer vast wel missen, maar je avontuur gaat door en dat is geweldig. Hele goede reis naar Melbourne, en jou, lieve bro van Eus, wens ik een goede thuisreis. Heb je ook nog even een email gestuurd.
Liefs voor jullie beiden, geniet nog maar even de komende dagen van elkaars gezelschap.
Marijke

Pap

Lieve Moi en Bro,
Mooi verhaal, al begrijp ik tussen de regels door dat het ongedierte overal rondkruipt en sluipt. Een pak sneeuw is wat dat betreft wat gemakkelijker te hanteren, dat schuif je weg en verdwijnt met de dooi.
Dat de aboriginals zo wegkwijnen daar maakt wel indruk... Marlo Morgan beschrijft zo mooi de spirituele oorsprong van deze mensen en dan is het ongelooflijk pijnlijk om te lezen hoezeer zij in onze wereld van moderne verworvenheden en vooruitgang volledig tussen wal en schip zijn beland.
Ik kan me voorstellen dat jullie, na de tropische hitte, verlangen naar wat gematigder omstandigheden. Nog even en dan scheiden jullie wegen, maar jullie kunnen dan wel terugzien op een unieke tijd samen. Geniet nog even van de komende dag in Cairns en tot spoedig "skypes" of mails vanuit jullie volgende bestemmingen.
Veel liefs,
Pap

Sinterklaas

Lieve moppies,
Dat moi en bro ligt mij niet zo.
Geen Sint en Piet daar in de bush
Wat chocoladegeld en post van moes
Prachtige foto's, ruige natuur en enge beestjes,
In de avonduren af en toe een feestje?
Met in jullie hand een glas Australisch bier
Maken jullie plannen voor het volgende vertier
Sint en Piet reizen op de achtergrond met jullie mee
Dus nog even een wijze raad voor jullie twee
Neem geen snoepgoed aan van vreemde mensen
Maar wees tevree met onze goede wensen.

Heel veel liefs
van Sint en Piet

Eugenie

Daaaaankuuu Siiiiinterklaaaassjee :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!