eugenie.reismee.nl

Dutchie in Melbs

Lieve allemaal,

Een nieuw blog in een nieuwe fase in een nieuwe staat en stad. Gisteren was de dag van de waarheid... Nadat moi en bro weken geleden ons afscheidsplan in elkaar hadden geflanst ontbrak alleen nog de uitvoering ervan.

Maar voordat het zover was hebben we de laatstse dagen in Cairns rustig aan gedaan en zijn we op de laatste dag vanuit het hostel nog meegegaan met een gratis tour naar de 'Crystal Cascades.' [Vertaling: Kristal Watervallen] Een halfuurtje rijden vanaf het hostel stapte we uit voor een wandeling naar een van de watervallen. Voordat we het bos ingingen werden we gewaarschuwd voor een zeer gevaarlijke plant. Nee geen spin, giftige slang of ander australisch roofdier, maar een eenvoudige plant. We hebben de plant gezien en hij zou zomaar in een Nederlandse tuin kunnen staan. (Zo normaal ziet ie eruit.) Als je 'm aanraakt krijg je verschrikkelijk stekende pijn die alleen kan verdwijnen door je te laten waxen bij de dokter. (de naalden zijn ultra klein) We hadden dus weer een leuke tour uitgezocht.

Tongue out
De route naar de eerste waterval was zeer steil en ook glad door de rotsen. Boven werd onze inspanning beloofd en zijn we nog even het water ingegaan bij de waterval. Lekker verkoelend met die hitte. Vervolgens hebben we een stukje gelopen (ditmaal over asfalt) naar de resterende waterdonders. Mooie plaatjes gemaakt en genoten van de prachtige omgeving. Verderop in de rivier weer even het water ingeweest, voordat het alweer tijd was om naar 'huis' [ook wel hostel] te gaan.

Dit was dus de laatse de dag met bro.

Frown
Matthieu is inmiddels goed aangekomen in Brisbane en gaat nog een weekje Australie doen voordat hij definitief het mooie Oz (Australie) tot ziens zwaait. We hebben al afscheid genomen maar wou toch nog even iets kwijt: Bedankt voor je gezelligheid en je Hollandse nuchterheid Theu. Vindt het hartstikke leuk dat je bent komen opzoeken, veel plezier in Surfers & Bris, goede terugreis en tot volgend jaar.
Cool

Ondertussen ben ik ook goed in Melbourne aangekomen. De vlucht is allemaal goed verlopen en ik zit nu lekker (op m'n tienpersoonskamer) dit blog te typen terwijl buiten het noodweer z'n werk doet. Eerste indruk van de Staat Victoria is dus een beetje nat en koud voor iemand die aan tropische temperaturen gewend is.Wel grappig dat de nummerborden van de auto's hier zeggen: 'Victoria: place to be.'

Tongue out
Vanuit de lucht kon ik goed zien hoe enorm groot de stad Melbourne (met z'n ongelooflijke 3,9 miljoen inwoners) is. Prijzen voor een overnachting in de stad gaan bijna iedere nacht omhoog -vanwege de kerst en het nieuwjaar- ben dus niet van plan hier lang te blijven. Komende dagen hoop ik op wat mooie ervaringen en plaatjes van deze dynamische stad. Heel spannend want ik heb nog geen idee hoe, wat en met wie Kerst en Oud en Nieuw gevierd dit jaar gevierd gaat worden. Les nummer 1 in dit land is loslaten en het gaat steeds beter.

Veel cheers vanuit Melbourne, Victoria,

Eugenie

P.s. Vergeet niet iedereen namens mij een dikke knuffel te geven he bro? ;)

?

?

j.v.r.

Lieve Eugénie,

Wat leuk weer zo'n lang verhaal van je te horen.
Tussen de regels door bemerk ik dat het goed met je
gaat. Gezellig dat je de laatste dag met Bro benut hebt
met een tour naar de Kristal Watervallen en daar ook
nog in gezwommen, Jullie durven wel als ik denk aan
de waterval van Shaffhausen met dat lawaai van het
neerkomende water. De verantwoording is bij jullie
wel zo , te riskant dan gaat het over.
Inmiddels verblijf jij in Melborne jammer van het nood-
weer hopelijk is dat snel voorbij.
Bro loopt ergens in Brisbane toch? om aar de laatste
mooie indrukken op te nemen.
Wel apart om Kerst en Oud en Nieuw in een totaal
ander land te mogen beleven.
Bij een vorig bericht schreef ik over die grote salamander maar moest de krokodil zijn, dom hé.
Succes met je plannen
Lieve groet van j.v.r.

Pap

Lieve Eugénie,
Weer een even "back (pack) tot basics" voor jou, nu Thieu uit beeld is en zich gaat richten op de terugreis vanuit Brisbane. Dat zal wel even wennen voor je zijn, al is de ervaring van afscheid nemen op zich een déjà vu voor jou. Dat geldt natuurlijk niet voor Melbourne en omgeving. Ook leuk om weer nieuwe indrukken en ervaringen op te doen en nieuwe luitjes te ontmoeten. En je weet: hoe meer je er tegenkomt, hoe vaker je afscheid zult moeten nemen. Zo heeft elke medaille die spreekwoordelijke keerzijde. Over giftige planten en dieren zul je je in Melbourne niet drukt hoeven te maken en dat is weer een zorg minder. Ik ben heel benieuwd naar je vervolgverhalen en wens je bijzonder veel plezier toe in Melbourne...
Liefs,
pap

Mams

Lieve Eugénie,
Heerlijk om je gisteren zo uitgebreid te hebben gesproken en dat jij en Matthieu nog steeds op Australische bodem rondlopen, gek idee, toch vele mijlen uit elkaar te zijn. Je kunt deze week nog wel zeggen, "ik heb familie in Australië". Voor een weekje dan.
Is Melbourne te vergelijken met de stad Sydney?
Wat het aantal inwoners wel geloof ik. Zijn er typische Melbournse gewoonten?
We zullen je verslagen weer graag lezen, zorg goed voor je zelf en veel liefs van iedereen.
Mams