eugenie.reismee.nl

In de ban van Oprah's Australie

Hallo lieve allemaal,

Inmiddels alweer bijna 12 weken uit Nederland.. en weer tijd voor een nieuw verhaal. Op dinsdag kwam ik aan in Melbourne. De eerste paar dagen heb ik veel door het Central Business District rondgelopen. Lekker met de gratis tram de stad rondgegaan en een beetje de toerist uitgehangen. De dagen daarop heb ik twee aardige Nederlanders ontmoet Rick en Leoni. Op vrijdag was er ineens een aangename verrassing. Ik was samen met Leoni in de tram toen we hoorden dat Oprah Winfrey in de stad is en om 16:00 een speech ging houden op Federation Square..

Surprised
Laughing
Het was al maanden van tevoren geregeld maar absoluut top secret voor de Aussies. Zelfs de popartiesten 'Human Nature' (echte Australische hotties) en Jessica Mauboy wisten 1 dag van tevoren dat ze voor Oprah zouden optreden. We zijn ruim een uur van tevoren naar de massa op Federation Square gegaan en helemaal uit ons dak gegaan om de 'Koningin van de Televisie' (zoals de Amerikanen zouden zeggen) en haar driehonderdkoppige-publiek (gilden met z'n allen harder dan alle Aussies samen :P) te bewonderen. Ging ongeveer zo: OOOOOPPPRRAAAH WE LOOOOVVVEEE YOOOUUU!!!
Surprised
Tongue out
Ook de Prime Minister hield nog even een speech.Gek is datde belangrijkstepersoon van Australieer dan helemaal niet toe doet omdat iedereen voor Oprah komt.Was dus een erg leuk gekkenhuis allemaal. Ga je naar Australie kom je in de Amerikaanse gekte terecht.
Wink

De volgende dag ben ik 's avonds met de tram naar de wijk St Kilda gegaan. Het ligt prachtig aan het water en kent vele leuke restaurantjes en barretjes. Maar we zijn vooral gegaan voor de penguins. Als het donker wordt (een uurtje of negen is het echt goed donker) dan komen ze op het land en 'overnachten' ze tussen de rotsen. Ze zijn super schattig, maar helaas mocht je geen flits gebruiken, omdat ze daar niet goed tegen kunnen. ( Dus maar eentje stiekem gedaan :P). Wilde penguins is toch wel weer uniek voor een Dutchie. De dag daarop weer wat rondgekeken in de enorme malls en het vervolg van m'n reis gepland en geboekt.

Het plan is nu om donderdag a.s. de Great Ocaen Road in drie dagen te doen (met organisatie.) Daarna blijf ik een dag in Adelaide waarna we door gaan naar Red Centre en Uluru (joepie de poepie!) Ik ben op 25 december in Alice Springs waar ik dit jaar dus Kerst ga vieren. Dat komt erop neer dat dit jaar wel de heetste Kerst voor mij OOIT gaat worden.

Cool
Geen sneeuwballen gevecht, maar hooguit 'schaduwverstoppertje.' ;) Op dertig december ben ik terug in Adelaide waar we gaan vieren dat 2010 weer tot het verleden behoort en natuurlijk toosten op een fantastisch 2011. Daarna met de bus terug naar Melbourne waar ik nog 1 nachtje blijf en dan neem ik de bus naar Canberra. Vervolgens vanuit de hoofdstad door naar Sydney. Als alles goed mag verlopen kom ik de zevende aan in Sydney. Dan is er nog een ruim een week over voordat ik met mam naar Nieuw Zeeland ga. Heb straks na Oprah Winfrey ook nog Uluru op m'n camera staan. Wat wil een mens nog meer?
Tongue out

Liefs,

Eugenie

Reacties

Reacties

Marijke

Lieve Eugénie,
Wat super dat je Oprah hebt gezien; iedereen compleet uit z'n dak, geweldig !!
De Great Ocean Road moet geweldig zijn. Inmiddels heb ik via Titia (je weet wel, m'n collega, die dezelfde dag als jij is vertrokken naar Australie, met haar gezin) gehoord dat het indrukwekkend mooi is; je de prachtigste baaien tegenkomt. Zij reizen per camper, dus ze hebben de route zelf gereden.
Een hete kerst, wat zal dat onwerkelijk voor je zijn, maar wel super, lijkt mij. Ben blij voor je dat je leuke mensen hebt ontmoet, altijd gezelliger dan in je eentje.
Ben wel benieuwd naar je foto van de penguin...Meid, wat zie je veel in een korte tijd en in het vooruitzicht met je mams naar Nieuw-Zeeland, heerlijk voor je.
Geniet maar verder, kijk weer uit naar je volgende bericht
Veel liefs vanuit een koud Leidschendam, waar inmiddels twee kerstbomen staan opgetuigd (één in de aanbouw, bij de openslaande deuren en één voor in de erker..)
Marijke

j.v.r.

Hallo Eugénie,

Met veel plezier en verwondering je verhaal gekezen.
Wat leuk at je daar twee aardige Nederlndse ontmoet
hebt, ieder had natuurlijk zijn of haar verhaal .
Dat je het Oprah spectakel mee gemaakt hebt is toch
wel apart dat had je niet gedacht en je hebt er van
genoten. Het is ook een hele belevenis.
De pengiuns, zoals jij dat schrijft lijkt me enig, al die
waggelende dieren. Jammer dat het niet licht was
maar je zult er zeker een goede indruk van hebben.
Je volgende plan heb je inmiddels wel klaar, knap hoor|
Je hebt al heel veel moois gezien en dat zie je nog
steeds.Fijn dat je van dat alles mag genieten.
Lieve groetjes
j.v.r.

Pap

Lieve Eugénie,
Toevalling kreeg ik wel de link naar de nieuwe fotosessie, maar niet die naar dit nieuwe reisverslag. De laatste keer kwam deze link pas zo'n 3 dagen nadat je de blog had bijgewerkt. Weer een leuke bijdrage, hoor. Vooral je verhaal over de ontmoetingen met al die bijzondere en grappige dieren vond ik erg leuk. Dat kerst wel een heel "plastic" karakter heeft in Australië kan ik me voorstellen. Het lijkt me toch een vreemde gewaarwording om bij zomerse waarden kerstmannen met winterse mutsen op te zien rondstappen en kerstbomen met kunstsneeuw. Wat de "white Christmas" betreft kun je daar dromen tot je een ons weegt. In ieder geval herinnert het je er wel aan dat je aan de andere kant van de aardbol zit.
Wat grappig dat je Oprah in Melbourne "live" hebt gezien. En haar nog van dichtbij hebt kunnen fotograferen.
De komende weken hebben inmiddels een invulling gekregen, begreep ik. Geniet er maar weer van, want het is toch een unieke belevenis.
Liefs, pap

Eline

Hoi Eugenie,

Hier dan weer eens een berichtje van mij. Ik vind het erg leuk om al je verhalen te lezen, je maakt erg veel mee daar! Momenteel heb ik het erg druk voor school, dus je blog was een beetje naar de achergrond geschoven..

Het lijkt me heel apart om daar Kerst te vieren! Maar tegelijkertijd is het natuurlijk ook een leuke ervaring :) Een witte kerst kun je inderdaad wel vergeten. Wij hopen hier in ons kikkerlandje nog steeds op dat witte goedje, maar het is natuurlijk pas welkom rond de kerstdagen!

Ooh ja, ik heb nog een nieuwtje. En jou kennende ben je daar altijd nieuwsgierig naar!:P Ik heb bijna een vriend! Wie had dat ooit kunnen denken he, vorig jaar was dat nog lang niet in zicht.

Heaa, ik ga je weer verlaten want moet nog even aan de gang voor school. Ben blij als het echt vakantie is, nog 4 dagen geduld...

Heel veel plezier daar, geniet van alles wat nog komen gaat!

Liefsss

Wil

Hoi Eugenie,

Wat grappig dat je Oprah gezien hebt, zomaar terwijl je dat van te voren niet wist. De foto's zijn weer leuk. Je ziet er ontspannen uit, fijn dat het allemaal zo goed met je gaat. Veel plezier met de feestdagen, nog even dan komt Ria en gaan jullie samen op avontuur, groetjes Wil

Eugenie

Dankjewel voor alle lieve reacties!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!