eugenie.reismee.nl

Tussen Melbourne en Adelaide

Lieve allemaal,

Hier weer even een update in al m'n avonturen. Inmiddels ben ik -na een van de mooiste stukjes natuur die ik ooit heb gezien- aangekomen in de droogste staat in het droogste contintent ter Wereld. Ik ben in Adelaide, South Australia.

Cool

Na een behoorlijk heftige anderhalve week in de zeer gave, maar ook drukke stad Melbourne werd het tijd voor een nieuw stukje Australie. Op de ochtend van 16 december ben ik om 10 voor zeven door de reisorganisatie van m'n hostel opgepikt voor een groots avontuur van drie dagen en twee nachten. In alle vroegte zijn we via de prachtige wijk St Kilda Melbourne uitgereden op weg naar het begin van de Great Ocean Road. De bijna heilig verklaarde weg begint bij Torquay en eindigt bij Warrnambool. De weg is in totaal zo'n 250 kilometer lang loopt voornamelijk langs de kust, die zeer mooi is doordat de kliffen jaarlijks worden aangetast door het zeewater waardoor er spectaculaire rotsformaties ontstaan. (pff lange zin)De eerste dag zijn we begonnen bij Torquay waar het surfen ongeveer 'geboren' is. Er staat dan ook een heus surfmuseum en grote surfmerken zoals Rip Curl zijn hier begonnen. Hier maar even een bakkie genomen om vervolgens bij Bell's Beach de eerste glimpjes van de zee op te vangen. We zijn vervolgens door verschillende plaatsjes langs de kust gereden waaronder Lorne en Apollo Bay. Tussendoor ging de weg een eindje van de zee af waar we bij Otway National Park een 'Treetop Walk' hebben gedaan. Hoog in de bomen was een speciaal pad aangelegd waar ik heb kunnen genieten van een heuze boswandeling. Heerlijk om even uit de stad te zijn. We hebben de dag afgesloten met een zonsondergang in Port Campbell bij de Twaalf Apostelen. Zeer indrukwekkende rotsformaties waarvan er inmiddels nog acht overeind staan.

De tweede zijn we begonnen met nog meer prachtige uitkijkpunten over de oceaan. Hierbij waren onder andere Lord Ard Gorge, London Bridge and Bay of Islands aan gedaan. Ook weer fantastische mooie vergezichten in de ochtendzon. Na dit alles namen we bij het plaatsje Warrnambool afscheid van de Ocean Road om koers te zetten naar de Grampians. Na een paar uur kwamen we aan in een plaatsje genaamd Halls Gap. In de middag deden we een wandeling genaamd: 'the Pinaccle.' Op de top hadden we een prachtig uitzicht over de Grampians en Gap Hall. 's Avonds hebben we met de groep een van de hutten spaghetti gegeten. In het gebied wemelt het overigens van de locasts. (een soort vliegende sprinkhanen) Dit jaar is er sprake van een echte plaag. De vooruit van ons busje was op een gegeven moment dan ook helemaal onder de locasts-lijken. Gelukkig niet naar van gedroomd.

Op de laatste dag van onze tour zijn we 's ochtends eerst naar McKenzie Falls gegaan. Een prachtige waterval tussen de ruige natuur. Het is nu overigens erg koud hier. Heb voor het eerst sinds lange tijd al m'n dikke kleren aangetrokken. Daarna zijn we naar de oostkant in de Grampians gegaan voor een wandeling naar Hollow Mountain. Een mooie steile wandeling naar de 382 meter hoge top. We zijn onderweg nog naar Adelaide gestopt bij de grensovergang tussen South Australia en Victoria en hebben we bij een openbare barbeque geluncht. Het tijdsverschil is nu heel apart met een halfuur terug. (Tijdsverschil met Nederland is (9:30 minuten). Dit zeg ik er nu vast bij, omdat ik in Adelaide nog Nieuwjaar ga vieren. Onderweg heb ik heel toevallig een Nederlands meisje ontmoet uit Wijk Bij Duurstede! Heel grappig, de Wereld is echt klein. We gaan ook samen in Adelaide Nieuwjaar vieren dus dat wordt wel lachen.

Morgen blijf ik nog een volle dag in Adelaide (Addie), en op maandag ga ik mee met de bus naar Alice Springs. Ik wil iedereen een hele fijne en bijzondere Kerst toewensen en natuurlijk voor Pap en Marijke een hele fijne verjaardag morgen.

Wink

Liefs vanuit Addie,

Eugenie

Reacties

Reacties

j.v.r.

Lieve Eugénie,

Wederom met veel aandacht je lange verhaal gelezen. Die weg naar Warnambool is lang, 250 km.
maar lijkt me niet saai. De prachtige vergezichten
en het rijden langs de zee zal het minder eentonig
zijn geweest. Begrijp dat je de natuur je wel interes-seert de stad leuk voor de bezienswaardigheden of
heb ik dat mis ? De sprinkhanen zullen daar wel groter zijn dan hier, maar niet leuk Dat je een meisje uit
Wijk bij Duurstede ontmoeten zou dat zal niet in je
opgekomen zijn Gezellig samen met Nieuwjaar in
Adelaide Goede dagen en veel plezier

lieve groetjes
j.v.r..

Marijke

Lieve Eugénie,
Op je verhaal zal ik later reageren (ben bezig met de voorbereidingen voor morgen), maar voor nu dank voor je felicitatie; dat is wel heel leuk hoor, zo uit het verre Australië.
Jij van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je paps ! Neem er een glaasje op, zou ik zeggen (of is dat té duur daar ?). Fantastisch dat je zo geniet.
Liefs uit een sprookjesachtig besneeuwd Leidschendam. het is echt wintersport hier.
Marijke

Pap

Lieve Eugénie,
Je hebt weer een paar intensieve dagen achter de rug, jôh. Ik ben benieuwd naar je foto's... Wat een uitersten in klimaat, temperaturen, neerslag, natuur. Begrijp ik dat je met de bus naar Alice Springs gaat? Da's een lekker stuk rijden volgens mij. Hoeveel dagen ga je erover doen? En ga je ook weer per bus terug?
Heel veel plezier vandaag. Rust maar even lekker uit. Tot gauw bels en liefs,
Pap

Roos

Ha Eugenie,

Ook vanuit Leiden word je nog op de voet gevolgd hoor! Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Volgens mij is het best uit te houden ;-). Geniet nog lekker van je reis en bijzondere feestdagen gewenst.

Groetjes,

Roos

Hanneke en Juliëtte

Hai Eugenie,

Iedere keer weer volgen we je met veel plezier via de site.
Ik denk dat je maar een boek moet gaan uitbrengen met je ervaringen in je leuke schrijfstijl!!
Vanuit een koud maar schitterend wit Nederland ( gemeten 20 cm sneeuw op de tuintafel) wensen wij jou hele fijne Feestdagen en een sprankelend nieuwjaar toe!!
Heel veel liefs van Hanneke en Juliëtte

Mams

Lieve Eugénie,
Wat een prachtig avontuur zo langs 's herenwegen! Wat heb je al veel gezien en meegemaakt in de afgelopen 3 maanden. En dan nu in de dessert, wat een contrast met de situatie van ons. Wij zitten hier hoog en bijna ingesneeuwd. Bij aankomst was er nog niet veel sneeuw, maar dat is in de afgelopen 24 uur flink veranderd. Ook moeders is op de lange lat geweest vandaag en met wat technisch onderrichtvan vaders ging het heel goed.
Op deze Kerstavond wensen we je heel veel liefs toe.
Ik probeer je straks nog even te bellen.
liefs van mams

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!